سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج دانشجویی دانشگاه خرد بوشهر

نظر رهبری درباره سه صلواتی که فرستاده می شود

 


روزى که دیگر مبارزه‌اى نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب ‏پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمى‌فرستیم! امروز این سه صلوات، مبارزه است! راننده ‏مى‌فهمید، روحانى نمى‌فهمید!

برنا: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، مردم متدیّن کشورمان در تلاش بودند تا تمام عرصه‌های زندگی خود را با مبارزه آشنا سازند و به همین جهت در کوشش بودند تا فرهنگ مبارزه و جهاد را زنده نگه دارند و آن را با صراحت بیان کنند. یکی از اقداماتی که در اوایل انقلاب اسلامی کشورمان توسط مردم انجام گرفت، سه صلواتی بود که به هنگام شنیدن نام حضرت امام(ره) می‌فرستادند و در واقع با این اقدام خود می‌خواستند تا هم موضع خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دهند و هم با آن مبارزه نمایند.فرس آنچه در ادامه می‌خوانید خاطره‌ای از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای درباره حکمت تادن سه صلوات به هنگام شنیدن نام امام(ره) و بصیرت برخی از مردم است:

در دوران پیش از پیروزى انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکى از شهرهاى هم‌جوار، چند نفر آشنا داشتیم که ‏یکى از آن‌ها راننده بود، یکى شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معناى خاص کلمه نبودند. به حسب ‏ظاهر، به آنها عامى اطلاق مى‌شد. با این حال جزو خواص بودند. آن‌ها مرتّب براى دیدن ما به ایرانشهر مى‌آمدند و از ‏قضایاى مذاکرات خود با روحانى شهرشان مى‌گفتند. روحانى شهرشان هم آدم خوبى بود؛ منتها جزو عوام بود.

ملاحظه مى‌کنید! راننده‌ کمپرسى جزو خواص، ولى روحانى و پیش‌نماز محترم جزو عوام! مثلاً آن روحانى مى‌گفت: ‏‏«چرا وقتى اسم پیغمبر مى‌آید یک صلوات مى‌فرستید، ولى اسم «آقا» که مى‌آید، سه صلوات مى‌فرستید؟!» ‏نمى‌فهمید. راننده به او جواب مى‌داد: روزى که دیگر مبارزه‌اى نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب ‏پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمى‌فرستیم! امروز این سه صلوات، مبارزه است! راننده ‏مى‌فهمید، روحانى نمى‌فهمید!

این را مثال زدم تا بدانید خواص که مى‌گوییم، معنایش صاحب لباسِ خاصى نیست. ممکن است مرد باشد، ممکن ‏است زن باشد. ممکن است تحصیل‌کرده باشد، ممکن است تحصیل‌نکرده باشد. ممکن است ثروتمند باشد، ممکن ‏است فقیر باشد. ممکن است انسانى باشد که در دستگاه‌هاى دولتى خدمت مى‌کند، ممکن است جزو مخالفین ‏دستگاههاى دولتىِ طاغوت باشد.
بیانات در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) - 1375/3/20


 

 

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/6/26 توسط سینا
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.: Themes By Blog Skin :.

قالب وبلاگ